Visszaszámlálás

2010. június 17., csütörtök

Töltekezett a tankom

Korán reggel újabb meglepetés. Mint minden reggel, ma is sasoltam a Bartók rádióban a rejtvényt, sms írásra készítve a telefonom... Kérdés Liszt Ferenchez kapcsolódott, milyen évfordulót ünneplünk jövőre? Gyorsan Péteremet megcsörgettem (én Liszthez nem értek), mégis mi a megfejtés? Azonnal tudta: 1811-ben született. Remek! Bepötyögtem, és vártam, hogy vége legyen a zongorajátéknak (Chopin Liszt feldologozásban, Kissin játszott, tehát nagy volt az élvezet :-)).

Megfejtés helyes, de vajon nyertünk? A betelefonáló mehet pénteken Strauss operára (nem mintha annyira vágytam volna rá), majd bemondták a nevem, hogy megnyertem Eszéki Erzsébet: Így látunk mi című könyvét (pont, ahogyan szerettem volna).


"Mi tudjuk, hogy le fog omlani. Ez a tudás belerezeg a szemlélésbe. Dramatizálja a képet. Csak zárójelben: nem tudnám eldönteni, hogy amit látunk, az épülő, vagy pusztuló torony-e. De aki nem tud semmit a babiloni történetről, annak is kereken közvetíti a kép a lelki tartalmat... Brueghel nem patetikus, nem heroizál. Egyenesen ironikus. Szeretem, amikor az injekció úgy van beadva, hogy nem fáj. Sőt: aki beadja, nem élvezi, hogy fájdalmat okoz. Még titokban sem. Valóban el akarja kerülni, hogy fájjon. És eléri, hogy hasson." (Részlet a könyvből, Mácsai Pál: Id. Brueghel: Bábel tornya című képének elemzése)


Nagyon örülök neki, a sok sms meghozza gyümölcsét, ez immár a második nyereményem, először egy szuper Lénárd Sándor (polihisztor, nagyon érdekes, izgalmas, sokszínű személy volt) felolvasó esten voltunk Péteremmel, melyet szuper zongora és orgonajáték színesített.


"Jó helyen vagyok, mert bőven jut abból a jóból, amit az ipar nem termel, hanem pusztít: a csendből."

"A honvágyról többet írtak a költők, mint a lélekbúvárok. A honvágy betegei nem is igen járnak a lélekbúvárokhoz, nem hiszik, hogy meggyógyulnak, ha ízekre szedetik tudatukat s a tudat alatti alagsort. Pontosan tudják, mi fáj és miért, s azt is, hogy a baj okának ismerete csak annyit segít, mint a pestises betegen, ha megmutatják neki a bacilus képét." (In memoriam Lénárd Sándor)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése